الزامات سفر به کشور استرالیا


تاریخ انتشار 30.11.2021

  1. پروازهای بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، نامیبیا، مالاوی، موزامبیک، آفریقای جنوبی و زیمبابوه به حالت تعلیق درآمده است.
  2. ورود مسافران ممنوع است.

– این به موارد زیر صدق نمی کند:

– اتباع استرالیا و اعضای نزدیک خانواده آنها؛

– ساکنان دائم استرالیا و اعضای خانواده آنها؛

– اتباع نیوزلند مقیم استرالیا و اعضای فامیل آنها. آنها نباید در 14 روز گذشته در بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، نامیبیا، مالاوی، موزامبیک، آفریقای جنوبی و زیمبابوه بوده باشند.

– اتباع سنگاپور که مستقیماً از سنگاپور وارد می شوند با گواهی واکسیناسیون COVID-19 که نشان می دهد حداقل 7 روز قبل از حرکت کاملاً واکسینه شده اند. آنها نباید در 14 روز گذشته در بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، نامیبیا، مالاوی، موزامبیک، آفریقای جنوبی و زیمبابوه بوده باشند.

واکسن های پذیرفته شده AstraZeneca (Vaxzevria)، AstraZeneca (Covishield)، Covaxin، Janssen، Moderna (Spikevax)، Pfizer-BioNTec (Comirnaty)، Sinopharm (فقط برای سنین 18-60 سال) و Sinovac هستند.

– فرزندان اتباع سنگاپور که مستقیماً بین 12 تا 17 سال از سنگاپور می‌آیند و با والدین/ سرپرستان واکسینه شده خود سفر می‌کنند. آنها نباید در 14 روز گذشته در بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، نامیبیا، مالاوی، موزامبیک، آفریقای جنوبی و زیمبابوه بوده باشند.

  1. مسافرانی که بالاتر از سقف مسافرتی سفر می‌کنند، باید گواهی واکسیناسیون کووید-19 را داشته باشند که نشان دهد حداقل 7 روز قبل از حرکت کاملاً واکسینه شده‌اند.

واکسن های پذیرفته شده AstraZeneca (Vaxzevria)، AstraZeneca (Covishield)، Covaxin، Janssen، Moderna (Spikevax)، Pfizer-BioNTec (Comirnaty)، Sinopharm (فقط برای سنین 18 تا 60 سال) و Sinovac هستند. مسافران کمتر از 12 سال برای مقاصد سفر به طور کامل واکسینه شده اند. همچنین تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا مسافران بین 12 تا 17 سال واکسینه نشده یا نیمه واکسینه شده بتوانند با والدین یا قیم کاملاً واکسینه شده سفر کنند. ترتیبات قرنطینه را می توان در https://www.australia.gov.au/states یافت

  1. اتباع استرالیا، مقیم دائم استرالیا و اعضای مستقیم خانواده آنها که وارد استرالیا می شوند و در 14 روز گذشته در آفریقای جنوبی، لسوتو، اسواتینی، نامیبیا، بوتسوانا، زیمبابوه، موزامبیک یا مالاوی بوده اند، به مدت 14 روز تحت نظارت قرنطینه هستند. روزهایی مطابق با الزامات ایالت و قلمرو صرف نظر از وضعیت واکسیناسیون آنها. ماهیت قرنطینه مورد نیاز در هر ایالت یا قلمرو بر اینکه آیا مسافران نیاز به سفر با سقف محدود دارند، تأثیر خواهد داشت.
  2. مسافران بیش از 72 ساعت مجاز به عبور از استرالیا به نیوزلند نیستند.

– این برای مسافران دارای معافیت اعمال شده در https://immi.homeaffairs.gov.au/help-support/departmental-forms/online-forms/covid19-enquiry-form اعمال نمی شود.

  1. مسافران می توانند مشمول ارائه فرم “اعلامیه سفر” و ارائه آن در زمان ورود باشند. فرم را می توانید در https://covid19.homeaffairs.gov.au/australia-travel-declaration پیدا کنید.
  2. مسافران می توانند در اولین نقطه ورود به مدت 14 روز در قرنطینه باشند. جزئیات را می توان در https://www.australia.gov.au/states یافت
  3. خدمه خطوط هوایی تا پرواز بعدی خود در قرنطینه هستند. ترتیبات قرنطینه برای خدمه خطوط هوایی منوط به الزامات ایالتی یا قلمرو مربوطه است.
  4. مسافرانی که از طریق استرالیا به مدت 8 تا 72 ساعت به کشور ثالث می روند تا پرواز بعدی خود در قرنطینه هستند.

– این امر در مورد مسافرانی که گواهی واکسیناسیون کووید-19 نشان می دهد که آنها کاملاً واکسینه شده اند اعمال نمی شود. اگر آنها از نیو ساوت ولز، ویکتوریا و قلمرو پایتخت استرالیا عبور کنند، برای دوره حمل و نقل مجاز آزاد خواهند بود که وارد جامعه شوند.

  1. مسافرانی که وارد استرالیا می شوند یا از طریق آن عبور می کنند، باید حداکثر 3 روز قبل از حرکت از اولین نقطه، آزمایش PCR COVID-19 منفی داده شود. جزئیات بیشتر را می توانید در https://tinyurl.com/y398dxv4 پیدا کنید

– این به موارد زیر صدق نمی کند:

– مسافران کمتر از 5 سال؛

– مسافرانی که از کیریباتی، میانمار، نیوئه، ساموآ، جزیره سلیمان، توکلائو، تونگا، تووالو یا وانواتو وارد می شوند.

– مسافرانی که از بلیز، جزیره کوک، فیجی، پلی‌نزی فرانسه، جزیره مارشال، میکرونزی (ایالات فدرال)، نائورو، کالدونیای جدید، پالائو، پاپوآ گینه نو، تیمور-لسته یا جزیره والیس و فوتونا وارد می‌شوند.

  1. مسافرانی که از بلیز، جزیره کوک، فیجی، پلینزی فرانسه، جزیره مارشال، میکرونزی (ایالات فدرال)، نائورو، کالدونیای جدید، پالائو، پاپوآ گینه نو، تیمور-لست یا والیس و جزیره فوتونا وارد استرالیا می شوند یا از طریق آن عبور می کنند. باید حداکثر 96 ساعت قبل از حرکت از اولین نقطه پرواز، آزمایش PCR COVID-19 منفی گرفته شود. جزئیات بیشتر را می توانید در https://tinyurl.com/y398dxv4 پیدا کنید

– این برای مسافران کمتر از 5 سال اعمال نمی شود.

اولین نظر را شما بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.