قرنطینه خانگی مسافران هند به مدت 7 روز (از 11 ژانویه 2022)


از ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) تمامی مسافران هند مشمول قانون قرنطینه خانگی ۷ روزه خواهند بود.

از مسافران در روز هشتم تست کرونا گرفته خواهد شد و در صورت مثبت‌بودن، فرد به مراکز قرنطینه منتقل خواهد شد. مسافران همچنین در بدو ورود به‌صورت تصادفی تحت آزمایش کرونا قرار خواهند گرفت.
مسافران ایرانی با داشتن مدارک ذیل می‌توانند به هند سفر کنند:

  • پاسپورت هندوستان، اقامت هندوستان
  • کارت OCI (Overseas Citizen of India)
  • کارت  PIO (Persons of Indian Origin)

هر نوع ویزای صادره، ویزاهای پزشکی، ویزای توریستی و ویزای الکترونیکی توریستی برای انجام پرواز معتبر است.

همچنین کلیه مسافران بالای ۵ سال در پروازهای ورودی به هند ‌باید در محدوده ۷۲ ساعت قبل از پرواز، در یکی از مراکز تأیید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، آزمایش PCR انجام دهند و گواهی جواب منفی تست خود را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تأییدشده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون‌مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir قابل مشاهده است.

علاوه بر آن، مسافران باید قبل از پرواز فرم‌های پیوست را تکمیل و به‌صورت آنلاین در لینک www.newdelhiarport.in ثبت‌نام کنند و کپی تأییدیه‌های مربوطه را به همراه داشته باشند. همچنین مسافران باید شماره‌ تماس و محل اقامت خود در هند را هنگام رزرو، درج کنند.

هند اعلام کرده است که از سرگیری پروازهای بین‌المللی برنامه‌ریزی شده را تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ به تعویق می‌اندازد. این در حالی است که این کشور در اول دسامبر (۱۰ آذر) اعلام کرده بود از ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) این پروازها را از سر خواهد گرفت. اگرچه، دولت هند تصریح کرده که ممکن است در برخی مسیرها این پروازها از سر گرفته شود و همچنین پروازها در مسیرهای هوایی بین هند و ۳۲ کشور از جمله ایالات متحده، بریتانیا، امارات متحده عربی، کنیا، بوتان و فرانسه همچنان ادامه خواهد داشت.

اولین نظر را شما بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.