شرایط جدید سفر به ایتالیا – 22 دی ماه 1400


همه مسافران ایتالیا باید قبل از رسیدن به این کشور فرم «مکان‌یاب مسافر» را تکمیل کنند و مدرک واکسیناسیون یا بهبودی خود را به‌همراه نتیجه منفی آزمایش کووید-۱۹ ارائه دهند.

مسافران در صورت واکسینه‌نبودن و نداشتن مدرک بهبودی مسافر باید نتیجه منفی تست PCR خود را در بدو ورود ارائه کنند و به‌مدت ۵ روز قرنطینه شود.

همچنین افرادی که واکسینه‌نشده یا از کرونا  بهبود نیافته‌اند، دیگر اجازه دسترسی به مناطق و فعالیت‌های عمومی از جمله هتل‌ها و اماکن اقامتی، هواپیما، قطار، کشتی، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، رستوران‌ها، بارها، سینماها، تئاترها، رویدادهای ورزشی و غیره نخواهند داشت و تنها مسافران واکسینه و بهبودیافته دارای مدرک معتبر، اجازه ورود به بیشتر اماکن عمومی را خواهند داشت. پیش از این افراد غیر واکسینه می‌توانستند با ارائه نتیجه منفی تست کرونا در این اماکن حضور یابند.

این کشور همچنین از ۶ دسامبر طرح «گذرنامه سبز فوق‌العاده» (Super Green Pass) را آغاز کرده است که تنها برای افراد واکسینه‌شده یا بهبودیافته صادر خواهد شد. ایتالیا پیش از این اعلام کرده بود اعتبار گذرنامه سبز خود از ۱۲ به ۹ ماه کاهش خواهد داد.

اولین نظر را شما بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.